ربات ها به چه صورت یادگیری STEAM را در کلاس های درس لذت بخش تر می کنند؟
استیم STEAM – طی مطالعه ای مشخص شد ۸۱ درصد از دانش آموزان علاقهمندی خود را به دروس علمی ابراز کردند اما فقط ۳۷ درصدشان از کلاس هایشان لذت می برند.
به خاطر این حجم از نارضایتی در میان دانش آموزان، مدارس در تلاشند دانش آموزان را به رشته STEAM جذب کنند.
به این خاطر که آنها نمی توانند از پتانسیل بالای این رشته در دانشگاه ها چشم پوشی کنند.
با وجود توانایی بسیار زیاد ربات ها در جذب دانش آموزان، علاقه مند کردن دانش آموزان به STEAM در کلاس های درسی تا به حال به این آسانی نبوده است.
با تدریس رباتیک، آموزش STEAM را برای بچه ها جذاب تر کنید
بچه ها دوست دارند که خلاقیت خود را، چه در بازی های ویدیویی، چه در هنر و چه در ساختن چیزها به نمایش بگذارند.
علم رباتیک ابزاری هست که به کودکان فرصتی برای بروز خلاقیت هایشان ارائه و به آنها اجازه می دهد تا امکانات نامحدود از برنامه ریزی را کشف و در عین حال از هر قدم خود لذت ببرند.
اما چیزی که علم رباتیک را خاص می کند این است که می تواند به طور همزمان به عنوان ابزار آموزشی عمل کند و مهارت های مهمی مانند حل مسئله، تفکر منطقی، مهندسی، برنامه نویسی و فیزیک را به کودکان، آموزش دهد.
بنابراین، ربات هایی مانند Pbot و Hamster که بچه ها عاشقش هستند را با یادگیری STEAM ترکیب کرده ابزار قدرتمندی را برای معلمان در کلاس فراهم می کنند.
نرم افزار Pblock و Scratch که به طور خاص برای کودکان طراحی شده است به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به یادگیری زبان های پیچیده، به برنامه نویسی بپردازید.
از طریق این نرم افزار، ما می توانیم از ربات ها پل ارتباطی برای پیوند دانش آموزان به رشته STEAM ایجاد کنیم.
حذف زبانی پر از اصلاحات نامفهوم برای کودکان (زبان برنامه نویسی) این امکان را به بچه ها می دهد تا راحت تر با این علم ارتباط برقرار کنند.
چگونه ربات ها آموزش STEAM را در کلاس های درسی جذاب تر می کنند؟
با ربات های هوشمندتر خواهیم توانست، تجربه های کلاس درس را افزایش دهیم.
در اینجا چند راه برای جذب دانش آموزان با استفاده از Pbot و کیت های STEAM نظیر KAIROBOT و ROBOTIS DREAM در کلاس ها نام برده شده است:
1. برگزاری مسابقاتی براساس این که کدام ربات می تواند وظیفه بر عهده اش را به بهترین شکل انجام دهد.
(به طور مثال :جهت یابی عبور از موانع)
در این فعالیت، دانش آموزان باید خلاقانه فکر کنند و توانایی خود را در طرح های پیشنهادی خود به حداکثر ممکن برسانند.
در ربات هایی همانند Pbot, دانش آموزان فرصت های بسیار بیشتری برای خلاقیت و نوآوری در طرح های پیشنهادی خود خواهند داشت.
2. طراحی یک مسابقه خطایابی به طوری که هر کسی بتواند خطاهای کد را سریع تر تشخیص دهد برنده است.
برای انجام کار خاصی یک کد بنویسید. سپس برخی از اشتباهات را وارد کنید و دانش آموزان خود را گروه بندی کنید تا آنها را امتحان کنند.
این تمرین در جهت حل مسئله و تفکر سریع و همچنین کار گروهی است.
3. اجازه بدهید خود دانش آموزان ربات هایشان را طراحی کنند، ازپوستر تبلیغات خود استفاده کنند و کارشان را در معرض نمایش کلاس بگذارند.
خلاقیت، مهارت اصلی در این فعالیت است. این به نحوی است که بازار جهانی فناوری در این زمینه فعالیت دارد:
شرکت ها به دنبال حل مشکلات از طریق تکنولوژی هستند.
دانش آموزان باید در مورد نوشتن، مهارت های ارائه و در نهایت طراحی، فکر کنند.
اگر چه بسیاری از ربات ها در انجام وظایفی که می توانند انجام دهند، محدود هستند اما کیت هایی مانند KAIROBOT و ROBOTIS IDEAS و ROBOTIS DREAM دارای قطعات مکانیکی بسیار زیادی هستند.
این کیتها امکانات بی پایانی را فراهم می کنند و به دانش آموزان کمک می کنند تا ایده های خود را به واقعیت تبدیل کنند.
چطور ربات ها یادگیری STEAM را به زندگی دانش آموزان می آورند؟
بر خلاف حل مسئله ها بر روی کاغذ، ربات ها نمایشی بصری از تلاش های دانش آموزان را ارائه می دهند.
به این ترتیب می توان آنها را به استفاده از STEAM و یادگیری در شرایط واقعی در جهان تبدیل کرد.
این روش برای دانش آموزان موثر است زیرا آنها قادرند اهمیت چیزهایی که یاد می گیرند را به صورت ملموس تجربه کنند.
به این ترتیب، کودکان می توانند یک هدف را برای کارهایی که در کلاس انجام می دهند اختصاص دهند و آنها را بیشتر در کلاس های STEAM سرمایه گذاری کنند.
بنابراین، از طریق رباتیک، مدارس می توانند دانش آموزان جوان خود را در STEAM درگیر کنند و اطمینان حاصل شود که می توان اشتیاق زیادی به این عرصه در دانش آموزان ایجاد کرد.
این کار می تواند به ایجاد حرفه های ارزشمند منجر شود.