یک المپیاد رباتیک، هزاران استعداد درخشان

رویدادها | 2 دیدگاه | ۶ مرداد ۱۳۹۸
5/5 - (3 امتیاز)

یک المپیاد رباتیک، هزاران استعداد درخشان

دانش آموزان پیشروباتی پس از یادگیری مفاهیم STEAM : Science, Technology, Engineering, Art & Mathematics به کمک علم رباتیک و آموزش کدنویسی با ربات، در روز جمعه ۴ مرداد ۹۸ در دوازدهمین المپیاد بین‌المللی پیشروبات، استیم‌کاپ ایران ۲۰۱۹، گردهم آمدند و در سطوح مختلف به رقابت پرداختند.

نمای کلی مسابقات استیم کاپ ایران ۲۰۱۹

توطئه ربات انسان‌نمای پپر

در مراسم افتتاحیه مسابقات، ربات انسان‌نمای اجتماعی Pepper به عنوان یک شخصیت رباتیک خبیث ظاهر شد که قصد تصرف جهان را داشت اما با همکاری مجری و تیم برنامه نویسی پیشروبات، این توطئه Pepper خنثی شد و ثابت شد که ربات‌ها همچنان به مهندسین و متخصصان رباتیک و برنامه نویسی نیاز دارند.

مجری گری پپر در دوازدهمین دوره استیم کاپ ایران ۲۰۱۹

اهداف آموزشی سازمان جهانی STEAM و رونمایی از ربات ایرانی Pbot

در ادامه افتتاحیه، مدیر عامل محترم پیشروبات، جناب آقای افشین مدینه‌ای سخنرانی نمودند و ضمن خوش آمدگویی به تمامی شرکت کنندگان در مسابقات، اهداف آموزشی پیشروبات بر اساس اهداف آموزشی سازمان جهانی STEAM EDUCATION را بر شمردند.

ایشان در ادامه سخنرانی خود در مورد طراحی و تولید ربات Pbot توسط مهندسین و همچنین طراحی آموزش کدنویسی با ربات توسط متخصصین آموزشی پیشروبات با هدف توانمند سازی آینده سازان کشور برای زندگی در دنیای پیشرفته آینده سخن گفتند و این محصول را معرفی نمودند و افزودند آموزش کدنویسی با ربات Pbot می‌تواند شرایط لازم برای آموزش پیشرفته‌تر کدنویسی و همچنین کنترل ربات پیشرفته را فراهم نماید.

ایشان در پایان از تمامی یاری رسانان در برگزاری مسابقات تشکر نموده برای تمامی شرکت‌کنندگان آرزوی موفقیت کردند.

سخنرانی مهندس افشین مدینه در استیم کاپ ایران ۲۰۱۹
در بخش بعدی ربات انسان‌نمای Pepper از برخی برخی نخبگان پیشروباتی در زمینه‌ی تخصصی ربات‌های انسان‌نما دعوت به عمل آورد تا روی استیج حضور پیدا کنند و از آنها تجلیل به عمل آمد و ایشان به عنوان همکاران دانش‌آموزی بخش تحقیق و توسعه پیشروبات معرفی شدند.
نخبگان المپیادهای پیشین در استیم کاپ ایران ۲۰۱۹

در پایان افتتاحیه تمامی دانش‌آموزان شرکت کننده در مسابقات همراه با ربات Pepper برای نشاط و آمادگی بیشتر، نرمش کردند و سپس با شمارش معکوس ربات به همراه تیم های شرکت کننده، مسابقات آغاز گردید.

نرمش و شادی بچه‌ها در استیم کاپ ایران ۲۰۱۹
این دوره‌ی مسابقات STEAM CUP IRAN با حضور ۳۱۹ تیم و ۴۴۴ نفر از دانش‌آموزان در رده سنی ۶ تا ۱۸ سال، از شهرهای تهران، کرج، اهواز، قم، کرمان، زنجان، رفسنجان، شاهرود، تنکابن، بهبهان، ماهشهر و شهرهای کابل و هرات از کشور افغانستان، در ۱۱ لیگ و در دو نوبت صبح و عصر برگزاری گردید.
عنوان ۱۱ لیگ به شرح زیر می‌باشد:
لیگ های سازه‌های خلاقانه کیدزلب، ربات های فوتبالیست غول آسا، جزیره گنج، ربات‌های پله نورد، ربات های امدادگر هوشمند، اتومبیل‌های بدون راننده هوشمند، ربات‌های انباردار، چالش کدنویسی با ربات، دو لیگ خلاقانه در دو گروه سنی متفاوت، لیگ سازه‌های خلاقانه ROBOTIS.
دوازدهمین دوره استیم کاپ ایران ۲۰۱۹
5/5 - (3 امتیاز)
مطالب مرتبط بیشتر
  • کمال تابان پاسخ
    7 مرداد, 1398 @ 17:18 ب.ظ

    بسیار افتتاحیه زیبا و جذابی بود.

  • محمد حسن پاسخ
    28 دی, 1401 @ 10:33 ق.ظ

    عالی بود یعنی

Generic filters
فقط نتایج دقیق

کلاس‌های آموزشی

اینستاگرام پیشروبات